top of page
twee kolibrie nei .jpg

Programma Co-creatie en succesvol samenwerken

Samenwerken kan een prachtige ervaring zijn, zeker wanneer je met elkaar in een flow komt waarin de creatie energie voelbaar is. Eén en één is  drie. 

 

'Successen lukken als velen eraan meewerken, ieder op zijn eigen unieke plaats.

Alle successen zijn gemeenschapssuccessen.

Kijk maar naar het grootste van alle successen, een kind'.

Bert Hellinger

 

In welke vorm dan ook, we zijn altijd in verbinding met de ander. Bewust of onbewust. De basis van de samenwerking is de vraag; wie dient het? Dient het een groter geheel?

Een succesvolle samenwerking kenmerkt zich door het inzetten en dienstbaar maken van onze medewerking, onze energie, en ons succes in iets dat ons leven en handelen overstijgt, in iets dat voorbijgaat, maar elders blijft.

Flow in de samenwerking ontstaat of wordt juist belemmerd door de uitwisseling tussen deze systemen.

Welke systemen spelen een rol?

1. Ieder individu brengt zijn systeem van herkomst mee in de samenwerking.

2. Het organisatiesysteem waar je deel van uitmaakt.

3. Het systeem van je afdeling of team of product waar je bij hoort.

4. Mogelijk het systeem van de klant of de markt of beroepsgroep.

 

Gelegenheidssamenwerking

Je ziet het regelmatig, gedwongen vanwege de omstandigheden of een wens om te groeien, individuen, denk aan de vele zzp-ers of organisaties die vanuit eigen autonomie voor een periode de krachten bundelen in een tijdelijke samenwerking.

De tijden van zekerheden en langdurige dienstverbanden lijken voorbij.  Hoe bekijk je dit vanuit systemisch perspectief, wat zijn de onderliggende patronen? Is er nog sprake van co-creatie?

 

Doelstelling:

Ontdekken van verschillende systemen

 

Structuuropstellingen in verschillende werkvormen

 

Blokkade(n) onderzoeken en oplossen in de (tijdelijke) samenwerking. Hoe herken je de blokkade? Of systemisch gesproken: Waaraan herken je of iets zich van je wilt verwijderen en ergens anders heen wil?

 

Je leert succes herkennen en vrij maken.

bottom of page